Kiinteistöliiton toimintasuunnitelma

Toimintasuunnitelma vuodelle 2023 on laadittu Palveleva vaikuttaja -strategian pohjalta. Toimintasuunnitelman laatimisessa on otettu huomioon Jäsentyytyväisyyskyselyn 2021, jäsenyhdistyskyselyn 2019 ja muiden liiton toteuttamien kyselyiden sekä Palveleva vaikuttaja -päivien ryhmätöiden tuloksia toiminnan kehittämiseksi ja suuntaamiseksi.

Toimintavuoden 2023 teema on ”Taloyhtiöt isännöintipalveluiden hankkijoina ja käyttäjinä”. Kiinteistöliiton toiminnassa keskeisiä toimintoja ovat yhteiskunnallinen vaikuttaminen ja edunvalvonta, jäsenpalvelujen tuottaminen sekä tutkimus- ja kehitystoiminta.

Edunvalvonnan ja vaikuttamisen osalta painopisteet ovat hallitusohjelmaan 2023-2027 sekä kevään 2023 eduskuntavaalien vaikuttamisessa, jotta taloyhtiöiden sekä vuokratalojen toimintaedellytykset säilyvät ja asumismenojen kehitys pysyisi siedettävänä.

Palvelujen kehittämistä katsotaan jäsentalojen näkökulmasta pyrkien palvelemaan jäseniä mahdollisimman hyvin sekä tuottamaan jäsenpalvelut tarkoituksenmukaisimmalla tavalla liiton ja yhdistysten yhteistyönä. Jäsentaloille järjestetään kattavat neuvontapalvelut, koulutusta niin luentoina kuin verkossa sekä tuotetaan tietoa hyödynnettäväksi. Vuonna 2023 jatketaan Ilmastoviisas taloyhtiö -kiertuetta sekä tuetaan jäsentaloja tuottamalla uusia palveluja.

Haku